Orta

19 Temmuz 2009 Pazar

2008–2009 ÖSS Puanıyla Alan 4 Yıllık Kontenjan Sayılarının karşılaştırılması

2008–2009 ÖSS Puanıyla Alan 4 Yıllık Kontenjan Sayılarının karşılaştırılması


* Geçen sene SAY-1’den öğrenci alan bölümlerin kontenjanı 19.331; bu sene 20.043 (+712)
* Geçen sene EA-1’den öğrenci alan bölümlerin kontenjanı 11.810; bu sene 14.144 (+2334)
* Geçen sene SÖZ-1’den öğrenci alan bölümlerin kontenjanı 6.361; bu sene 10.132 (+3771)

* Geçen sene SAY-2’den öğrenci alan bölümlerin kontenjanı 109.996; bu sene 127.505 (+17.509)
* Geçen sene EA-2’den öğrenci alan bölümlerin kontenjanı 80.593; bu sene 93.696 (+13.103)
* Geçen sene SÖZ-2’den öğrenci alan bölümlerin kontenjanı 33.225; bu sene 37.479 (+4254)
* Geçen sene DİL’den öğrenci alan bölümlerin kontenjanı 13.933; bu sene 16.554 (+2621)


2008’de toplam ÖSS Puanıyla 4 yıllık alan kontenjan 277.323 iken bu sene 321.627 oldu. Yani toplamda 44.304 artış söz konusu.

2 yıllık kontenjanlarında da ciddi bir artırım söz konusu. Geçen yıl 2 yıl kontenjan sayısı 255.215 iken bu sene 300.122 olmuştur. Yani ortalama 44.907 bin bir artış söz konusu.

Not: Kontenjan artışları puanların düşmesine neden olacaktır.


2008–2009 Test Ortalamalarının karşılaştırılması

* Geçen seneki Türkçe ortalaması 18,3; bu seneki ortalama ise 14,1
* Geçen seneki Sosyal–1 ortalaması 11,4; bu seneki ortalama da 11,4
* Geçen seneki Matematik–1 ortalaması 8,6; bu seneki ortalama ise 9
* Geçen seneki Fen–1 ortalaması 3,9; bu seneki ortalama ise 4
* Geçen seneki Edebiyat-Sosyal ortalaması 11,6; bu seneki ortalama ise 11,1
* Geçen seneki Sosyal–2 ortalaması 8,7; bu seneki ortalama ise 9
* Geçen seneki Matematik–2 ortalaması 7,9; bu seneki ortalama ise 8,7
* Geçen seneki Fen-2 ortalaması 8,5; bu seneki ortalama ise 8,9
* Geçen seneki İngilizce ortalaması 52,8; bu seneki ortalama ise 50,8
* Geçen seneki Almanca ortalaması 68,2; bu seneki ortalama 59,8
* Geçen seneki Fransızca ortalaması 50,3; bu seneki ortalama 56

Not: Test ortalamalarından ziyade testlerde yapılan netlerin istatistik bilgileri daha önem taşımaktadır. Test ortalamaları Testlerde yapılan netlerin karşılaştırılmasının tamamlayıcısı olarak sunulmuştur.


2008–2009 Testlerde Yapılan Netlerin karşılaştırılması

* Geçen sene Türkçeden 25 net ve üzeri yapan aday sayısı 278.918, 29 net ve üzeri yapan aday sayısı 12.624 iken, bu sene 25 net ve üzeri yapan aday sayısı 72.745, 29 net ve üzeri yapan aday sayısı 1.571


Not: Türkçe testinde ciddi bir düşüşün olması özellikle sözel puanların mutlaka düşününe neden olacaktır. Daha düşük oranda Eşitağırlık puanların düşüşüne neden olabilir. Ve çok etkilemese de çok az oranda sayısal puanların düşmesine etki edebilir.


* Geçen sene Sosyal-1’den 25 net ve üzeri yapan aday sayısı 20.398, 29 net ve üzeri yapan aday sayısı 22 iken, bu sene 25 net ve üzeri yapan aday sayısı 24.628, 29 net ve üzeri yapan aday sayısı 174

Not: Sosyal-1 testinde başarı düzeyi çok az oranda artmıştır. Bunda özellikle tarih soruların kolay olması etkili olmuştur. Puanların düşmesine de azalmasına da pek etkisi olmayacaktır.



* Geçen sene Matematik-1’den 20 net ve üzeri yapan aday sayısı 183.031 iken bu sene 234.985, geçen sene 25 net ve üzeri yapan aday sayısı 56.290 iken bu sene 101.184, geçen sene 29 net ve üzeri yapan aday sayısı 6.410 iken bu sene 13.413


Not: Mat-1 testindeki başarı bu sene ciddi düzeyde artmıştır. Bu da Eşitağırlık puanların türkçe testinden kaynaklanan düşüşünü biraz kesecektir. Aynı şekilde sayısal ve sözel puanların düşüşünü biraz kesecektir.

* Geçen sene Fen-1’den 20 net ve üzeri yapan aday sayısı 94.114 iken bu sene 82.988, geçen sene 25 net ve üzeri yapan aday sayısı 31.478 iken bu sene 26.231, geçen sene 29 net ve üzeri yapan aday sayısı 1.525 iken bu sene 212


Not: Orta düzey sayısal bölümlerinde puanları çok etkilemeyecektir. Fakat üst düzey bölümlerin puanların düşüşünü çok az da olsa etkileyecektir. Çünkü 29 net üzeri yapan aday sayısı ciddi manada azalmıştır.


* Geçen sene Edebiyat-Sosyal’den 20 net ve üzeri yapan aday sayısı 151.604 iken bu sene 90.389, geçen sene 25 net ve üzeri yapan aday sayısı 39.656 iken bu sene 14.103, geçen sene 29 net ve üzeri yapan aday sayısı 603 iken bu sene 98

Not: Edebiyat-sosyal testinde başarı belirgin düzeyde düşmüştür. Bu Özellikle sözel bölümlerin puanlarının düşmesinde ciddi düzeyde etkili olacaktır. Eşitağırlık bölümlerinde de düşmesinde etkisi belirgin düzeyde görülecektir.


* Geçen sene Sos-2’den 20 net ve üzeri yapan aday sayısı 44.360 iken, bu sene 11.422, 25 net ve üzeri yapan aday sayısı 8.912 iken, bu sene 244 29 net ve üzeri yapan aday sayısı 87 iken, bu sene 0


Not: Sosyal-2 testinde türkçe testiyle beraber başarının en çok azaldığı görülmektedir. Bu da sözel bölümlerin puanlarının düşmesinde ciddi etkisi olacaktır.


* Geçen sene Matematik-2’den 20 net ve üzeri yapan aday sayısı 47.264 iken, bu sene 55.145, 25 net ve üzeri yapan aday sayısı 12.623 iken, bu sene 15.159, 29 net ve üzeri yapan aday sayısı 885 iken bu sene 554

Not: Orta düzeyde bölümlerin puanlarının çok az olsada çıkmasına sebep olacaktır. Fakat tepe bölümlerin puanlarının düşmesine de sebep olacaktır.


* Geçen sene Fen-2’den 20 net ve üzeri yapan aday sayısı 33.543 iken, bu sene 27.233, 25 net ve üzeri yapan aday sayısı 9.501 iken, bu sene 7.452, 29 net ve üzeri yapan aday sayısı 147 iken, bu sene 275


Not: Puanların düşmesine yada çıkmasına pek etkisi olmayacaktır.


SONUÇ

Sözel Bölüm için sonuç: Türkçe ve Sosyal-2 testinde başarının çok düşmesi nedeniyle ve de 4 binin üzerinde kontenjan açılması nedeniyle sözel bölümlerde mutlaka en az 3-4 puan düşeceği kesin. Bu düşük 7-8 puana kadar inebilir.


Eşitağırlık Bölüm için sonuç: Türkçe testindeki ciddi düşüş, Ed-Sosyal testinde de belirgin şekilde görülen düşüş nedeniyle puanların düşmesi söz konusu. Fakat Mat-1 testindeki ciddi artış bu düşüşü biraz kesecektir. Ayrıca 13 bin üzerinde kontenjan artışı düşüşün daha fazla olmasını sağlayacaktır. Yani Eşitağırlık tepe bölümlerde 1-2 puanlık düşüş kesin olacaktır. Düşüşün özellikle orta ve düşük puana sahip bölümlerde daha fazla olacağı da açıkça görülmektedir.

İstatistiklere dayanarak kesin olarak diyebileceğimiz şu: Eşitağırlıklı sıralamalarında bu yıl geçen seneye göre daha fazla sayısalcı yer almaktadır. Üstelik bu ciddi düzeyde artış göstermiştir.

Sayısal Bölüm için sonuç: Türkçe testindeki başarının düşüşü sayısal bölümleri sözel ve ea bölümleri kadar etkilemeyecektir. Çünkü sayısal öğrencilerin çıkardıkları netler diğer alanlara göre daha düşüktür. Ayrıca mat-1 ve mat-2 testindeki başarı artması buna karşın fen-1 ve fen-2 testinde başarıların biraz düşmesi sayısal puanların dengede durmasını sağlayacaktır. Fakat sayısal alanda 17 bin üzerinde kontenjan artışı bazı sayısal bölümlerin puanlarının düşmesine sebep olacaktır. Bu özellikle tıp, mühendislik alanlarında olacaktır. Çünkü bu alanlarda ciddi kontenjan artışı olmuştur.

ÖNEMLİ BİR HATIRLATMA: Bu sene Anadolu ve Fen liseli öğrenci sayısı daha fazla olduğu için, eşitağırlık ve sayısal başarı sıralamalarında (anadolu ve fen liseli öğrenciler yüzünden) ufak bir şişmeye sebep olduğunu da unutmayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder